Monday, December 17, 2007

Masakan Minang

What I like about this restaurant is the vast variety of dishes that they offers. I'm in love with their ayam goreng berempah, paru goreng rangup berempah and sambals, not to mention their ulams (fresh vegie, or uncook).

In fact I can't really differenciate whether it's masakan minang, masakan melayu, nasi padang, masakan kelantan or what ever. Kalo sedap, saya makan. hehehe. The funny thing is, though I'm chinese, I love malay food. However, tengah pantang masakan pedas-pedas, sensei dan doktor dah pesan banyak kali. Sebenarnye masakan yang goreng-goreng pun kalo boleh kena elakkan. Mana boleh tahan kalo camtu!

This is what I had for lunch today. Sure tasted good.

7 comments:

Otaibear said...

Josh..bila mau belanja!

indica said...

Nasi Padang yg paling sedap saya makan kat Medan Indonesia (kat Padang tentu lebih sedap..) Di M'sia ni tak pernah jumpa yg sedap..mungkin yg Josh makan tu mmg sedap ..boleh tau kat mana ? hehe

p/s: Josh, I'm wishing you & family a merry merry Christmas,..tak ada openhouse?

Beruang Madu said...

yep...sesedap mana pun yg kat malaysia tak sesedap yg kat indon. Josh mungkin dapat yg paling sedap kat Malaysia kot...

Shah said...

Waaaa tempeh... Beruang madu kalau gi makan mana2 pun kalu ada tempeh sure penuh pinggan dia tu... Hehe

[danial][ma] said...

i miss tempeh...hehehehe...

Beruang Madu said...

ya betulll.... dua tahun lagi tukar nama Beruang Jawa pulak... jadi tak ler pelik sgt beruang madu makan tempeh

Josh said...

[Otaibear] Mai ler sini, dah ajak tapi dia kata jauh, buat camner? Hm... Kajang satay again, nak?

[Indica] yg saya makan kat seksyen 7 shah alam. Christmas open house takde, balik kampung la. Tunggu CNY ye, semua welcome.

[Beruang madu] jom kita gi makan-makan kat Indon! heheh. Takyah tukar nama, ni haa Josh Groban pun dah makan sambal belacan.

[Shah] Honey bear orang Jawa ke? Dia pandai masak mee Jawa tak??

[Danial] Nak cuba buat sendiri lagi ke? boleh saya tolong belikan bahan dan kirimkan.